Lån et kunstværk

Kommunens medarbejdere kan låne et kunstværk til din arbejdsplads. Er du interesseret - kontakt Kunstforeningen.

Vil du låne et kunstværk til din arbejdsplads?

Kommunens medarbejdere kan låne et kunstværk. Er du interesseret, har du mulighed for at kigge i depotet.

Kontakt Kunstforeningen, så kan I aftale hvornår du kan komme og tjekke depotet, og eventuelt låne et eller flere kunstværker.

Skriv en mail til kunstforening@roskilde.dk

Kommunen udlåner kunst til din arbejdsplads

Kommunen råder over en større samling kunst, som administreres af Kunstforeningen.

Kommunen ejer ca. 150 kunstværker, små og store, sort/hvide og med farver, desuden har vi også få skulpturer til udlån. Til dagligt enten hænger kunstværkerne rundt omkring i kontorer, gange, mødelokaler og på forskellige institutioner, eller er opbevaret i et depot på Rådhuset.

Kunstforeningen administrerer kommunens kunstsamling, hvilket vil sige, at vi holder styr på hvem, der låner værker til deres kontorer.

Fra 2013 år har Kunstforeningen journaliseret, vedligeholdt og forynget samlingen ved køb af nye værker.