Kunstture med kunstforeningen

Roskilde Kommunes Kunstforening arrangerer 10 årlige guidede ture for medlemmer til kunstmuseer, arbejdende værksteder m.m.. I juni arrangerer vi en heldags sommerudflugt.

Kommende tur med Kunstforeningen

Kunstforeningen inviterer til rundvisning på SMK til særudstillingen: Alberto Giacometti - Hvad øjet ser

onsdag den 8. maj 2024 kl. 17.15 – 18.20

Mødetid

Vi mødes i forhallen kl. 16.50. Derefter får vi vores billetter og  afleverer tasker mm i garderoben nedenunder, så vi er klar til rundvisningen, som starter ved mødestedet i skulpturgaden kl. 17.15.

SMK har åbent til kl. 20 på onsdage, så der er god tid til at se mere på museet og evt. gå i deres ”Kafeteria”

Tilmelding til Hanne Løvdahl på mail Loevdahl@gmail.com

Vi har desværre været nødt til at indføre, at ved udeblivelse fra turen, må du forvente at blive udelukket for de næste to ture.

SMK ligger 5 minutters gang fra Nørreport Station
Buslinjer, der stopper ud for museet: 14, 6A, 150S
Stoppested: Georg Brandes Plads / Parkmuseerne (Sølvgade)

Om kunstneren

Den schweiziske kunstner Alberto Giacometti (1901-1966) er internationalt kendt for sine ikoniske fremstillinger af langlemmede menneskefigurer. Det er i høj grad skulpturerne, der er årsag til Giacomettis berømmelse, han anses som en af de mest betydningsfulde kunstnere i det 20. århundrede.
Udstillingen ”Hvad øjet ser” udfolder fortællingen om Giacometti på tværs af hans forskellige kunstformer: skulptur, maleri, grafik og tegning.

Du kan læse om udstillingen / SMK her

Ved udeblivelse

Ved udeblivelse må du forvente at blive udelukket for de næste to ture.

Tidligere arrangementer

Turgruppen

Turgruppen står for at arrangere kunstforeningens ca. 10 årlige events.

Turgruppen er: Hanne Løvdahl, Hanne Orup, Jytte Hvid Lorenzen, Merete Hjort og Morten Sørensen.

Har du en god idé til en tur, kan du skrive til Kunstforeningen.

Kontakt Roskilde Kommunes Kunstforening

Rådhusbuen 1